March 3, 2009

HEWI PMRAM Beri Sumbangan Kepada Warga Palestin

Barisan kepimpinan HEWI PMRAM bersama beberapa orang ahli komuniti Mini Pavilion telah mengambil peluangmengadakan ziarah rakyat Palestin pada 6 Februari yang lalu. Kedatangan merekaturut menyampaikan sumbangan kepada beberapa orang rakyat Palestin yang dirawat di hospital Mesir.

Hospital yang telah menempatkan mereka ialah Hospital Hilal , Hospital Maahad Naseer serta beberapa buah hospital lain.Bagaimanapun barisan kepimpinan HEWI PMRAMhanya berpeluang untuk menziarahi 2 buah hospital sahaja.

Sumbangan yang diberikan adalah berupa wang dan makanan. Turut serta dalam rombongan tersebut ialah Saudari Israk, seorang warganegara Palestin yang merupakan pelajar Tahun 4, Kuliah Perubatan di Universiti Kaherah.

Suasana sedih menyelubungi kami apabila melihat kanak-kanak, wanita dan lelaki yang turut menjadi mangsa kekejaman Israel. kunjungan kami turut dipesan supaya menyebarkan agama Islam sebaik-baiknya di Malaysia berpandukan al Quran dan as Sunnah.

Apa yang mengkagumkan kami apabila dapat bertemu dengan seorang wanita yang berbangga menceritakan tentang anaknya yang syahid di medan peperangan. Tanpa segan silu beliau menunjukkan gambar beserta wasiat anaknya sebelum melakukan amalan istisyhadiah.

Sesungguhnya rombongan ini memberi kesan kepada hati-hati kami supaya sentiasa berjuang untuk menegakkan kalimahNya. -

No comments:

Post a Comment